Název: Name: | Kawasaki Ki-3 | Kawasaki Ki-3 |
Originální název: Original Name: | 川崎 九三式単軽爆撃機 [キ-3] | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.04.1933-DD.03.1935 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kakamigahara DD.MM.193R-DD.MM.193R Ishikawajima Airplane Manufacturing Co., Ltd., Tachikawa | |
Období výroby: Production Period: | DD.01.1934-DD.03.1935 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 prototypy + 240 (200 Kawasaki a 40 Tachikawa) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1933 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1650 kg | 3638 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3097 kg | 6828 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 13,000 m | 42ft 7,8in |
Délka: Length: | 10,000 m | 32ft 9,7in |
Výška: Height: | 3,000 m | 9ft 10in |
Plocha křídla: Wing Area: | 38,00 m2 | 409.03 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 81,58 kg/m2 | 16.71 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Kawasaki - BMW IX (Ha-9) kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V o výkonu 588 kW (800 k). Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu. | Kawasaki - BMW IX (Ha-9) twelve-cylinder liquid-cooled supercharged Vee engine rated at 789 hp, driving a wooden two-bladed fixed-pitch propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 259 km/h v 3000 m | 160.9 mph in 9843 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 220 km/h v 2200 m | 136.7 mph in 7218 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 12,0 min do 3000 m | 12,0 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7000 m | 22966 ft |
Dolet: Range: | 900 km | 559.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet Type 89 ráže 7,69 mm 1-2x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,69 mm pro obranu zadní části letadla max. pumový náklad 500 kg | One fixed forward-firing 0.303 Type 89 inch machine gun was mounted in the nose, synchronized with the propeller, and one or two flexible 0.303 inch Type 89 machine gun was mounted dorsally cocpit. Bomb load: Up to 1,100 lb. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 九三式単軽爆撃機 - Kjusan-šiki tankei bakugekiki - Armádní jednomotorový lehký bymbardér typ 93-1 | 九三式単軽爆撃機 - Kyūsan-shiki tankei bakugekiki - Army Type 93-1 Single-engine Light Bomber The prototype KDA-6 was designed by the German engineer Dr. Richard Vogt, who was working in Japan at the time. Takeo Doi the future chief designer for Kawasaki, worked as Vogt's assistant on the project. The Kawasaki Ki-3 It was the last biplane light bomber design built by Kawasaki Kōkūki Kōgyō Kabushiki Kaisha for the Imperial Japanese Army in the 1930s. The type served in Korea and in Manchuria, before playing a major part in the early fighting in China. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Robert C. Mikesh a Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632 www.aviastar.org archiv autora |